FAQ

Flyttevask

Ved flyttevask er det ikke nok at du er fornøyd. Den som skal ta over leiligheten må også være fornøyd. Skulle det være noe ved flyttevasken som ikke blir godkjent på overtakelsen kommer vi tilbake innen 1 virkedag og retter opp.

Vi har fastpris på flyttevask. Prisen varierer med hvor stor leiligheten er. Du ser alle prisene under siden for flyttevask. Prisen inkluderer merverdiavgift (moms), alt av utstyr og reisetid. Det tilkommer ingen skjulte kostnader.

Ja, du kan bestille og angi en foreløpig dato. Vi vil kontakte deg for å avtale nærmere i forkant av flyttevasken. Du kan endre dato inntil 5 virkedager før bestilt dato.

Fast vaskehjelp

Under førstegangsvasken tar du og renholder en gjennomgang av boligen, før renholder utfører rengjøringen. Vi belaster for benyttet tid.

1-2 virkedager etter selve rengjøringen blir du kontaktet av Driftsleder for å høre om du er fornøyd med utført tjeneste, og om du ønsker å lage en fast avtale. Da vet vi også hvor lang tid vi bruker på boligen din, og kan gi deg en fast pris på jobben. Dersom du av og til ønsker ekstra renhold (f.eks. vask av vinduer, renhold av veranda, etc) kan vi avtale dette i forkant for de aktuelle dagene.

Det er kun i forbindelse med gjennomgangen ved første vask at du trenger å være hjemme. Dersom dere ikke har mulighet til å slippe renholder inn i boligen når fast renhold skal utføres kan dere gi oss tilgang til nøkkel og eventuell alarm.

Vi vet at det er viktig å ha en renholder man stoler på. Derfor får alle som benytter tjenesten fast vaskehjelp en fast person som rengjør hos deg. Dersom det blir sykefravær kontakter vi deg så du kan bestemme om du ønsker en annen renholder, eller om du vil vente til din faste renholder kan jobbe.

Skulle du ønske å bytte renholder tar du bare kontakt med kundeservice, så forsøker vi å løse dette på en bra måte.

Vi ønsker å være så fleksible som mulig, men av hensyn til våre renholdere og planlegging av deres arbeidstid har vi 14 dagers oppsigelsestid på fast renhold. Dersom det oppstår en situasjon hvor du ønsker å avslutte raskere enn dette kan du ta kontakt med oss, så vil vi forsøke å finne en løsning på dette.

For ordinært renhold må du ha:

Støvsuger

Mopp
Bøtte

Tre microfiber kluter

Rengjøringsmiddel for gulv, kjøkken, bad og speil

Tørkepapir

En tøyklut

En svamp (til dusjkabinett)

Det er viktig både for deg og renholder at kommunikasjonen fungerer. Alle våre renholdere snakker norsk eller engelsk. Dersom du ikke er komfortabel med å snakke engelsk gir du beskjed ved bestilling, så gir vi deg en renholder som snakker norsk.

Et av våre mål er å alltid være presise. Noen ganger kan det likevel oppstå uforutsette forsinkelser. Da skal vi alltid si ifra så snart vi vet om forsinkelsen. Skulle en renholder komme for sent uten å si ifra ber vi deg si ifra til kundeservice slik at vi får fulgt opp og korrigert dette.

Du får faktura tilsendt på e-post.

Det er ikke gebyr for endring/avbestilling, men vi setter pris på om du sier ifra i rimelig tid (innen 3 virkedager før). Dersom du ønsker å endre/avbestille et oppdrag ta kontakt med kundeservice så ordner vi det for deg.

Vi forsøker alltid å opptre så skånsomt som mulig når vi utfører renhold hos deg, men uhell kan selvsagt skje. Vi har derfor tegnet ansvarsforsikring hos If Skadeforsikring. Forsikringen dekker skade på løsøre og fast eiendom.

For mange kunder er det mest praktisk at vi får tildelt et eget sett med nøkler. Vi har et trygt og sikkert system for håndtering av de nøklene vi får tildelt. Om du er kunde kan du få nærmere informasjon om hvordan vi håndterer nøkler ved å kontakte kundeservice.

Om Privatrenhold

Ja, det er trygt å kjøpe renhold av Privatrenhold. Vi er registrert som offentlig godkjent renholdsbedrift hos Arbeidstilsynet. Alle våre renholdere har tarifflønn, opparbeider pensjon og alt er hvitt og i henhold til alle lover og regler. Vi er også medlem av NHO.

Ved å kjøpe renholdstjenester hvitt bidrar du til at renholderen får ordnede arbeidsforhold, pensjon og de rettighetene vi alle tar for gitt.